maanantai 11. maaliskuuta 2019

Asioimistulkkaus

Tänään käytin ensimäistä kertaa asiointitulkkausta, Kelan maksamana. Olen kyllä aiemminkin käyttänyt, mutta silloin se on ollut sairaalan naksama. Nyt tilaan itse tulkin, joihinkin tilanteisiin myös sairaala tilaa, mutta voi olla helpompi tilata itse. Ainakin jos laittaa viestin ajoissa. Kaksi kertaa olen yrittänyt, mutta toisella kerralla laitoin myöhään edellisenä iltana tilauksen niin ei kerennyt löytämään. Nyt tähän laitoin viikkoa etukäteen niin kerkesi löytymään, taisi olla jo seuraavana päivänä kun tuli viesti että on löydetty.

Olen vain väsynyt ollut nyt illalla kun oikeastaan kesti koko päivän reissu. Olin koululla vasta ennen neljää. Asuntolassa sanottiin muutaman kerran että pitäisi käydä nukkumaan kerta olen väsynyt, ettei tule huono oli sen takia.

Oikeastaan tämä on niin hieno tunne. Pitkän hakemisen jälkeen tämä on ohi. Tottakai haluaisin edelleen tuttujen tulkkien kanssa toimia, mutta se ei nyt ole mahdollista kun ovat eri alueella. Itse olen itäinen ja nämä ovat keskisen alueen tulkkeja. Mutta uskon että näihinkin totun jossain vaiheessa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Hyväksyn vain asialliset kommentit

Lehtijuttu

Selektiivinen mutismi lapsella ja aikuisella – Noora lakkasi puhumasta - Hyvä olo - Ilta-Sanomat Mietin jonkin aikaa suostunko, juteltiin to...