maanantai 8. tammikuuta 2018

Opiskelutulkkaus päätös tuli

Mä olen erittäin pettynyt KELAn toimintaan! Siis kielteinen päätös, mutta siinä luki syynä että on kielteinen koska minulla ei ole vielä edes tulkkauspäätöstä. Mutta se on tietääkseni KELAssa käsittelyssä.

Juttelin tänään tutun tulkin kanssa asiasta. Selvensi minulle asiaa ja saneli viestin minkä kannattaa laittaa. Laitoin sen, toivotaan nyt pikaista vastausta ja että asiat hoituisivat pian.

Mutta minun kuuluisi saada tulkki, ei ole opettajan tehtävä selventää asioita tai opetella sen takia viittomaan että ymmärtäisi minua ja minä ymmärtäisin häntä ja tapahtumia. Auttaisi jos pääsisin vastaamaan tunneilla, osoittamaan osaamistani! Mutta ei niin ei. Niin moni näkee sen tarpeen! Minulla on kuitenkin osaamista.

Toivotaan että saisin jo huomenna vastauksen viestiini ja selvyyden asiaan, miksi en saanut tulkkauspäätöstä ensin. Laitoin kuitenkin kaikki samaan aikaan ja minulle laitettiin sieltä viestiä että kaikki voin laittaa suoraan samaan.

Jospa perjantaina olisi tullut se tulkkauspäätös ja sitten voisin jatkaa. Voisin ehkä kysyä siskoltani että avaisi sen kirjeen jo kun se tulee. Niin voisin alkaa jo viikolla hoitamaan asiaa.

2 kommenttia:

  1. Voi ei :( Mä jo luulin, että no nyt, kun näin ensin vaan otsikon, mutta mikä pettymys.
    Halauksia <3 <3
    Pidän edelleen peukkuja, että asiat vielä korjaantuu!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin minäkin... Olihan se pettymys, mutta mulla on onneksi erittäin vahva tukijoukko! Mulle kuuluu tulkki ja sillä selvä. Kela ei voi sitä evätä.

      Poista

Hyväksyn vain asialliset kommentit

Lehtijuttu

Selektiivinen mutismi lapsella ja aikuisella – Noora lakkasi puhumasta - Hyvä olo - Ilta-Sanomat Mietin jonkin aikaa suostunko, juteltiin to...