perjantai 5. tammikuuta 2018

Maanantaina alkaa koulu, sinun vuorosi loistaa

Ja minua niin pelottaa. Entä jos joudun taas vain sairaslomalle? Entä jos en vain jaksa? Mikä järki siinä oikeastaan on jos vaan ahdistaa? Mutta kotiinkaan en voi jäädä. Ahdistaa vielä enemmän.

Ehkä tämä voisikin olla uusi alku. Ehkä voisin aloittaa kaiken alusta... Josko ahdistus ja Mutismi olisikin poissa. Olisi unelma. Elämä olisi niin paljon helpompaa. Mutta kaikilla on jotain.

Ehkä tähän sopisi omia ajatuksia Juha Tapion laulusta "sinun vuorosi loistaa" on muuten aivan ihana kappale.

"Hei, älä turhaan jää, seinän viertä kulkemaan
Kutsuttuna juhliin, kynnykselle seisomaan Jos katsoa sä voisit, niinkuin minä katson sua Sun ei koskaan, enää tarvitsisi piiloutua
Anna minun nähdä sun kasvosi, nähdä kuinka valosi loistaa Anna minun kuulla sun äänesi, kuulla kuinka ilosi soi Anna sateen huuhtoa surusi, anna tuulen helmoja nostaa Tänään on tullut sun päiväsi, nyt on sinun vuorosi loistaa
Kuka opetti sua, maata kohti katsomaan Että parempi ois, varovasti rakastaa Älä luule että ainut, oisit jota pelottaa Täs ois toinen, ja se toinen sua odottaa
Anna minun nähdä sun kasvosi, nähdä kuinka valosi loistaa Anna minun kuulla sun äänesi, kuulla kuinka ilosi soi Anna sateen huuhtoa surusi, anna tuulen helmoja nostaa Tänään on tullut sun päiväsi nyt on sinun vuorosi loistaa
Anna minun nähdä sun kasvosi, nähdä kuinka valosi loistaa Anna minun kuulla sun äänesi kuulla kuinka laulusi soi Anna sateen huuhtoa surusi, anna tuulen helmoja nostaa Tänään on tullut sun päiväsi, nyt on sinun vuorosi loistaa
Anna minun nähdä sun kasvosi, nähdä kuinka valosi loistaa Anna minun kuulla sun äänesi, kuulla kuinka ilosi soi Anna sateen huuhtoa surusi, anna tuulen helmoja nostaa Tänään on tullut sun päiväsi, nyt on sinun vuorosi loistaa
Tänään on tullut sun päiväsi, nyt on sinun vuorosi loistaa
Tänään on tullut sun päiväsi, nyt on sinun vuorosi loistaa"

Seinän vieressä on helpompi olla, myös ihan oven vieressä, Juha Tapio laulaa kuitenkin erittäin kauniisti asiasta. 
Kuinka näet minut? Kaikki näkevät eri tavalla, tässä uskon kuitenkin että tarkoitetaan jotain hyvää ja rohkaisevaa.
Välillä pelottaa näyttää kasvot, silloin jos olen liian ahdistunut, en uskalla katsoa. 
En voi. Pelkäänkö itse omaa ääntäni? Ikoni voit kuitenkin nähdä. Minä pystyn nauramaan. Usein tosi iloisena näytän sen myös jollain muullakin tapaa.
En luule, uskon että kaikkia pelottaa joskus. Mutta tämä on vain niin turhauttavaa. Tämä on jatkuvaa. 

Siis tämä on niin kaunis kappale. En tiedä mistä oikeasti kertoo mutta jotenkin sopii Mutismiin. Voisinkin ehkä alkaa laulun sanoja purkamaan tänne mitä niistä ajattelen. Sellaisten laulujen sanoja jotka käyvät Mutismiin tavalla tai toisella. 

Sanat löysin siis täältä: http://lyrics.fi/juha-tapio/sinun-vuorosi-loistaa

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Hyväksyn vain asialliset kommentit

Lehtijuttu

Selektiivinen mutismi lapsella ja aikuisella – Noora lakkasi puhumasta - Hyvä olo - Ilta-Sanomat Mietin jonkin aikaa suostunko, juteltiin to...