sunnuntai 5. elokuuta 2018

Tekstipuhelupalvelu

Vihdoin löysin tälläisen että voin ITSENÄISESTI jotenkin alkaa hoitamaan asioita. Huomenna jo aloitan soittamalla jonnekin vakuutusyhtiöön, että saisin uudelle avustajalle vakuutuksen, kun sen pitää olla ensimmäisestä päivästä asti voimassa. Ja kaikkea muita mitä äiti on ennen hoitanut, olen niin iloinen että opin palvelua käyttämään. Useamman kerran kysyin, usealta välittäjältä, mutta nyt vasta osattiin vastata. En siis voi suoraan soittaa vaan ensin pitää soittaa keskukseen. Hätäpuhelu tietenkin suoraan kännykällä 112.

Siellä on puhelun välittäjä 24/7 ja sitten hän puhuu mitä minä kirjoitan, ja hän taas kirjoittaa mitä minulle sanotaan.

Ja siis Kela asiat yms, ja kaikki kun hoituu samalla kirjallisena niin ne saa myös samalla ylös. Ei tällä olemattomalla muistilla muista kuitenkaan ja sitten se auttaa myöhemmin ymmärtämään.

Puhelun vastaanottamista en aivan ymmärtänyt, kun sivuilla lukee että sen voi laittaa terveyskeskukseen soittopyynnön niin sieltä tulee hälytys ja toimii kai samalla tavalla. Mutta välittäjä sanoi ettei se ole vielä mahdollista.

En tiedä kuinka paljon on käyttäjiä, mutta olen aina ollut jonossa sijalla yksi.

Vaikka välittäjät ovat vaitiolovelvollisia niin en silti aivan kaikkea sitä kautta halua hoitaa, jotkut on kuitenkin parempi viesteillä tai soittaa itse.

Täältä löytyy tietoa: https://www.vsp.fi/tekstipuhelupalvelu-2/

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Hyväksyn vain asialliset kommentit

Lehtijuttu

Selektiivinen mutismi lapsella ja aikuisella – Noora lakkasi puhumasta - Hyvä olo - Ilta-Sanomat Mietin jonkin aikaa suostunko, juteltiin to...