lauantai 6. elokuuta 2016

Pysyviä ystäviä

Lapsena kun menin kouluun minulla oli 2 kaveria joiden kanssa olin koko ajan. Muutaman vuoden päästä toinen kaveri lähti eri kouluun yläasteelle. Niin minulle jäi vain tämä yksi, joka myöskin vaihtoi koulua. Minä olin silloin nuorempien kanssa. 

Jotenkin minulla on ollut eri kavereita eri aikoina. Ainoastaan yksi ystävä on pysynyt lapsuudesta asti. Kiitos N.K. Merkitset minulle paljon. Olet ainoa lapsuudenystävä joka on pysynyt tähän päivään asti.

Miten se on niin vaikea pitää ystävyys suhteita yllä? Ehkä en tarvitse niin paljon ystäviä, ehkä se yksi riittää. Kavereita minulla on kuitenkin useita. 

En koe kuitenkaan olevani yksinäinen, ehkä ajoittain, mutta se voi sekoittua johonkin muuhun tunteeseen, ettei se ole pelkkää yksinäisyyttä, ei välttämättä lainkaan. 

Koulussa minulla on kavereita, jotka huolehtivat minusta, koittavat selvittää mikä on ja auttaa jatkamaan ohi jumiutumisen, yleensä siihen tarvitaan kuitenkin aikuinen ottamaan tilanne haltuun. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Hyväksyn vain asialliset kommentit

Lehtijuttu

Selektiivinen mutismi lapsella ja aikuisella – Noora lakkasi puhumasta - Hyvä olo - Ilta-Sanomat Mietin jonkin aikaa suostunko, juteltiin to...