sunnuntai 20. marraskuuta 2016

Useampi hyvä päivä jo, asiakaspalvelijat

Näinä aikoina tämä on aika harvinaista. Käytiin tänään siskoni kanssa kaupungissa. En ainakaan vielä saanut sanomista puhumisesta. Tosin kävin kassalla yksin.

Asiakaspalvelu tilanteet on edelleen mennyt todella hyvin. Joskus saatetaan kysyä kuulenko minä. Ehkä se on hyvä tarkistaa. Ettei turhaan ala itse kirjoittaa tai toisessa tapauksessa puhua jos en vaikka kuulisi. Joku päivä kävin apteeksissa niin silloin kysyttiin että kuulenko kun minulle puhutaan.

Jotkut asiakaspalvelutilanteissa ei sitten enää sano mitään jos olen tervehtinyt vaikka nyökkäämällä. Ehkä luulee etten kuule. Mutta yleensä kuuroillekin sanotaan esim. näkemiin. Mutta joillekin se ei ole selvyys. Tosin onko minulla oikeutta sanoa asiasta kun en itsekään puhu? Ei välttämättä, mutta en kuitenkaan ole asiakaspalvelu työssä.

Ennen minua jännitti ne tilanteet niin paljon etten oikein voinut edes silmiin katsoa, onneksi nyt voin. Saan otettua kontaktia ja jollain lailla tervehtiä.

Ilmeet ja eleet kuitenkin on jokaisella käytössä, ne jopa kertoo enemmän kuin sanat, myös puhuvilla. Joskus se saattaa olla sanoja vastaan. Niistä voi nähdä jos toinen valehtelee.

2 kommenttia:

  1. Onpa tympeää, jos joissakin tapauksissa sulle ei olla lähtötilanteessa edes moikkaa sanottu :-( Se ei kuitenkaan aspalta paljoa vaadi. Hienoa sentään on, että asiakaspalvelukokemuksesi ovat muuten olleet pääsääntöisesti onnistuneita :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ehkä ne harvat ovat ajatelleet "ei se vastaa kuitenkaan"

      Poista

Hyväksyn vain asialliset kommentit sekä sellaiset joista ei tule henkilöllisyyteni ilmi