torstai 22. joulukuuta 2016

Ensimmäinen lomapäivä

Nukuin viime yön todella hyvin. Tiesin että nyt on pitkä aika vain itselle. Menen kotiin vasta huomenna niin sitten ei ole aikaa täysin itselle. Mutta kouluun ei tarvitse mennä. En päässyt ensimmäistä jaksoa läpi. Se oli kyllä tiedossa jo aiemmin jatkuvien poissaolojen takia. Mutta opettaja ja asuntolan työntekijä sanovat ettei minua kiinnosta... Ei kyse ole siitä. Minua on vain ajoittain ahdistanut kaikki asiat niin paljon etten pääse tunneille ja sitte erinäisiä sairaskohtauksia, sairaaala käyntejä. En voi niille mitään. Ja etenkin jos avustaja on poissa niin sitten en pääse tunnille tai vaihtoehtoisesti lähden kesken. henkilökohtaisesta avustajasta ilmeisesti päätös kesken, menee ehkä helmikuulle.

Minulla ei ole lomalle mitään suunnitelmia. Ei siis yhtään mitään, ei välttämättä tarvitsekaan. Varmaan menemme koko perhe sitten isoisän luokse 25.12, siellä minua ei ahdista ollenkaan, ei ole koskaan tullut sellaista tilannetta, tosin siellä saa mennä itekseen välillä. Ja niin minä menenken jos on porukkaa enemmän. Vaikka kaikki olisivat tuttuja niin montaa tuntia ei sitä jaksa. Siihen vain väsyy ja sitten on jopa fyysisesti kipeä. Joidenkin mielestä voi olla ettei sen takia voi tulla fyysisesti kipeäksi mutta se on ihan totta. Tällä hetkellä olen kipeä vähän, parempi olo kuitenkin kun alkuviikosta.

Varmaan olemme sisarusten kanssa ulkona sitten kun on aikaa. Riippuu kuitenkin ilmasta, jos on kamalan vetistä ja nolla keli koko ajan tai jopa plus keli niin ei silloin ole kivaa kun heti kastuu vaatteet. Ainakin pienemmiltä.

Meillä alkaa koulu vasta 9.tammikuuta. Aika pitkä loma, en tiedä onko se hyvä vai huono. Kun aina pidemmän ajan jälkeen on vaikeampi aloittaa uudelleen ja tottua siihen. Mutta nyt jos kaikki menee hyvin niin saatan saada aika pian jo avustajan. Itse ajattelen että se antaisi minulle vapautta, muutamilla meidän luokalla joilla on avustaja se on rajoittava, mutta minulle se olisi vapauttava, pääsisin tunneille ja osallistumaan paremmin.

Onko sinulla suunnitelmia jouluksi? Oletko toivonut jotain lahjoja? Tai annatko lahjoja? Minä en mitään erityistä ole toivonut, enkä myöskään anna lahjoja. Ihan muutamille annoin kortin. Ja sitten joillekin sukulaisille silloin 25.12 annan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Hyväksyn vain asialliset kommentit

Lehtijuttu

Selektiivinen mutismi lapsella ja aikuisella – Noora lakkasi puhumasta - Hyvä olo - Ilta-Sanomat Mietin jonkin aikaa suostunko, juteltiin to...