keskiviikko 21. joulukuuta 2016

Joulujuhla

Minua pelottaa, vaikka mitään hätää ei pitäisi olla. En ole koskaan tykännyt tollaisista isoista tilaisuuksista. Niissä on liikaa kaikkea. En muista milloin olen ollut viimeksi, aina jostain syystä tai syyttä olen ollut pois. Tollaiset tilanteet ahdistaa minua. Ja entä sitten kun on se päätös kevätjuhla? Pitäisi hakea todistus edestä. Siihen on onneksi vuosia aikaa. Yläasteella ei tarvinnut kun luokanvalvojan kanssa sovittiin eri tapa. Se oli mielestäni oikein hyvä. Olin kuitenkin juhlassa.

Ehkä tätä alitajuisesti jännitin kun heräilin yöllä monia kertoja. Onneksi on vielä aikaa jonkin verran koota ajatuksia. En vielä edes tiedä menenkö sinne. Avustaja sanoi ainakin ettei ole pakko, mutta toisaalta haluaisin kun tämä olisi ns.turvallinen asia, en kuitenkaan joudu näillä näkymin jäämään yksin, ehkä vain pieneksi hetkeksi jos niinkään.

Mutta sitten alkaa loma! Se tulee monelle tarpeeseen. Moni alkaa olla väsynyt.

Muutaman kerran on tämän aamun aikana käynyt asuntolan työntekijä, kerran avustaja. En välttämättä mene sinne juhlaan. Sen jälkeen on kuitenkin vielä tunnit ja ne pitäisi jaksaa olla, jos menisin juhlaan niin se voisi viedä kaikki voimat kun pitäisi keksittyä vain että jaksaa olla siinä ja ettei tulisi huono olo.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Hyväksyn vain asialliset kommentit

Lehtijuttu

Selektiivinen mutismi lapsella ja aikuisella – Noora lakkasi puhumasta - Hyvä olo - Ilta-Sanomat Mietin jonkin aikaa suostunko, juteltiin to...