maanantai 12. joulukuuta 2016

Pitkä päivä, tunnit

Olen todella väsynyt. Kyllä, olen usein väsynyt, mutta nyt ihan todella paljon. Tällä viikolla on pitkiä päiviä. En jaksaisi. Tosin; minulla on edelleen oikeus ja oikeastaan myös velvollisuus lopettaa ajoissa. On asioita mistä pitää huolehtia.

Nyt juuri haluaisin kotiin. Asuntolassa on aivan hiljaista. Tykkään kuunnella hiljaisuutta. Vain ilmastointi pitää ääntä, mutta se on tasainen eikä siihen tarvitse erikseen keskittyä.

Ehkä ei ollut hyvä idea heti koulun jälkeen mennä pelaamaan kaverin kanssa yleiseen tilaan, ehkä olisin tarvinnut omaa aikaa vain itselleni. Se väsyttää minua todella paljon.

Välillä tuntuu ettei oikeasti jaksa. Voimat ovat niin vähissä ja jos jatkuvasti menee aivan sietokyvyn rajoilla, ei siinä ole järkeä. Eihän silloin jää mieleen mitään. Eikä se ole kenenkään edun mukaista. Juuri tänään taas huomautettiin miten paljon minulla on poissaoloja. Mutta kun en voi niille mitään! Olen ollut niin väsynyt, ahdistunut, sairaala käyntejä ja sairaskohtausten takia poissaoloja.

Tänään taas kyseltiin vuorollaan kaikilta päivän kulusta. Ja enhän minä pystynyt vastaamaan, se tilanne ahdistaa ihan todella paljon. Ajoittain enemmän, ajoittain vähemmän. Tänään taas enemmän. Onneksi ei kysytty montaa kertaa. Opettaja ei ole viittoma taitoinen. Tosin luokassa oli yksi viittomakielinen tulkkinsa kanssa mutta en koe että "saan" mennä siihen. Ja viittoma taitoni on huonontunut todella paljon, en enää ole edes ylläpitänyt sitä. Harmittaa vähän, mutta kun kukaan ei ymmärrä niin miten voisin ylläpitää? Onneksi opettaja tietää mutismista ja osaa lopettaa ajoissa. Sillä voidaan jo ehkäistä se että saan jonkun pelon tunteja kohtaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Hyväksyn vain asialliset kommentit

Lehtijuttu

Selektiivinen mutismi lapsella ja aikuisella – Noora lakkasi puhumasta - Hyvä olo - Ilta-Sanomat Mietin jonkin aikaa suostunko, juteltiin to...