torstai 24. elokuuta 2017

Ylianalysointi


"Mitä tein väärin?"
"Suuttuiko se taas minulle?"
"Miksi se lähti niin äkkiä pois?"
"Mitä kirjoitan kun haluan pyytää anteeksi?"
"Kauan vielä jaksan?"
"Pelottaa olla yksin."
"Taas nokkiminen alkaa."
"Miksi puhumattomuus on ongelma?"
"Entä jos minulle käy jotain?"
"Miksi minä olen niin herkkä?"
"Miksi itken helposti?"
"Miksi en siedä tiettyjen ihmisten kosketusta, mutta tykkään toisten ihmisten kosketuksesta?"
"Entä jos en saa anteeksi?"
"Miksi viestiini ei vastata?"

Esimerkiksi näitä olen käynyt mielessäni tänään läpi. Aamusta lähtien. Yksi ihminen joka tätä lukee tunnistaa itsensä joistain kohdista ja hänelle haluan sanoa että olen jokatapauksessa äärettömän kiitollinen ihan kaikesta jota on vuokseni tehnyt <3 tunnistaa myös ehkä toisen ihmisen. Ehkä hänelläkin on hyvä puolensa, opin sietämään ihmisiä vaikka olisikin vaikeaa.

Minulla on ollut vaikea päivä. Kuulemma toisena vuotena pitäisi reipastua ja alkaa puhumaan. Mutta kun ei se vain mene niin että kaikki vain helpottaa äkkiä. Ja jos menisi niin en olisi koskaan ollut ahdistunut ja Mutistinen. Kyseinen henkilö tietää kyllä näistä asioista, mutta ehkä on turhautunut koska ei saa minua puhumaan. Ja joillekin muille puhun. Sekään kun ei voi olla peruste että puhun jollekin muulle niin pitäisi puhua kaikille.

Mietin asioita aivan liikaa. Tämäkin päivä meni oikeastaan aamusta asti pilalle kun mietin asioita mitä en sillä hetkellä voinut korjata. Joskus pitäisi vain pystyä hetkeksi unohtamaan. Vaikka laittaa kuvitteelliseen reppuun ikävät ajatukset ja antaa olla siellä ja nostaa vasta sitten kun asialle voi jotain tehdä.

Nyt olen tosi väsynyt tästä päivästä, vaikka nukuin aamulla pitkään. Hyvää yötä teille kaikille ja ensi kertaan!

Kuvan lähde: http://zeneraattorit.fi/murehtiminen/

6 kommenttia:

  1. Saako sua pyytää kaveriksi fb? Tiedän sinut sieltä fbn ryhmästä. Minulla myös mutismi puhun oikeastaan vaan kotona

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pyydä vain. Se ei ole minun ensisijainen profiili, mutta käytän jonkinverran

      Poista
  2. Mä oon kuvannut videon aiheesta mutismi Jo kauan aikaa sitten. Ja editoinutkin melkein loppuun. Mutta en oo uskaltanut julkaista, kun pelkään, että se ei oo tarpeeksi hyvä tai että siinä on virheitä. Jos lähetän sen sulle, niin jaksaisitko tarkistaa, että sinne ei oo eksynyt mitään ihan väärää tai tyhmää. T:ilonanne

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi, olenkin odottanut milloin se video tulee :-) olen niin toivonut joka aamu. "Joko nyt, joko nyt." <3
      tietenkin voin sen tarkistaa, vaikka sinunhan ne mielipiteet ovatkin. Mutta miten näkisin sen videon, näkeekö sen esimerkiksi sähköpostin kautta tai jotain?

      Poista
  3. Voi. Saatoin jo vastata tähän. Kuulostaa niin tutulta. Nyt aikuisena (40v) olen onnistunut opettelemaan pois tuosta mutta ehkä aikuisena se on helpompaa? Olen joutunut joskus olemaan aika vihainenkin itselleni noissa tilanteissa jotta on pystynyt pääsemään niiden yli esim. Suuttuiko se? Miksi se ei vastaa? "Ei se ei suuttunut ja jos suuttuikin niin en sanonut mitään niin pahaa että ihan on oma häpeensä" mutta tämä on siis vienyt vuosia mutta pikkuhiljaa... Siis saatoin olla varma kun esim. äitini ei vastannut puhelimeen olin aivan varma tehneeni jotain niin hirveää että..

    Jos et saa anteeksi?
    Et ole tehnytkään mitään. Et varmasti. Et ainakaan mitään sellaista että tarvitsisi pyytää anteeksi. Se että sinusta tuntuu että olet tehnyt jotain ei tee sinusta syyllistä ennen kun teet jotain mihin olet syyllinen ❤️ tämä on ihan järkeiltävä juttu. Ne tunteet varaa tietysti vastaan koska nuorilla ihmisillä tekee mutta nyt et ole syyllinen mihinkään. ❤️❤️❤️❤️❤️

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tämä on niin ajatteleva kommentti että on ihan vaikea vastata. Mutta toivotaan todella että ajan myötä helpottaa.

      Poista

Hyväksyn vain asialliset kommentit

Lehtijuttu

Selektiivinen mutismi lapsella ja aikuisella – Noora lakkasi puhumasta - Hyvä olo - Ilta-Sanomat Mietin jonkin aikaa suostunko, juteltiin to...