lauantai 30. syyskuuta 2017

Voi kun viikonloppu olisi jo ohi

Tai nyt on rauhallinen hetki. Olen yksin. Saan olla yksin. Kukaan ei ole sanonut minulle mitään ikävää. Mutta en ole voinut puhua edes kotona. Kommunikointi pääasiassa näyttämistä, ilmeitä ja eleitä. Meillä koko viikonlopun täällä uusi ihminen. Olenkin viettänyt varmaan 75% ajasta itsekseni.

Ensi viikolla minulla on lyhyt viikko. Olen koulussa vain keskiviikkoon asti. Mutta sitäkin haastavampia päiviä, ainakin lukujärjestyksen mukaan, en kylläkään tällä hetkellä muista mitä on. Hyvä niin.

Ei ole pitkään aikaan ollut "tavallista viikonloppua" aina on ollut jotain, ei vielä ensi viikonloppunakaan. Ehkä sitten seuraava saattaa jo olla. Ei tiedä.

Ja heti kun sen kirjoitin että kukaan ei ole sanonut rumasti niin äitini sanoo "ei kukaan sua täällä syö, ei tarvitse nysveltää yksin koko ajan!" Mutta minä tykkään olla yksin, tietenkin rajoissa. Mutismi ollut todella paljon tänä viikonloppuna esillä. Mutta ahdistus ei ole mennyt yli.

Nyt en ole kuitenkaan kamalan väsynyt. Sain nukuttua viime yönä hyvin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Hyväksyn vain asialliset kommentit

Lehtijuttu

Selektiivinen mutismi lapsella ja aikuisella – Noora lakkasi puhumasta - Hyvä olo - Ilta-Sanomat Mietin jonkin aikaa suostunko, juteltiin to...