perjantai 17. marraskuuta 2017

Laitoin tänään TU paperit Kelaan

Nyt sitten vain odotellaan. Olen aina ollut vähän sellainen ihminen joka ei jaksaisi odottaa vaan kaikki pitäisi saada tapahtumaan heti. Tässä ei nyt mene onneksi edes kuukautta. Kelan päätökset minun kohdallani on tullut erittäin nopeasti. Siitä Kelalle kiitos! Päätösaika on kuulemma 2viikkoa, mutta en usko että menee niin kauan kun on nyt tullut kaikki niin nopeasti. Josko tulisi jo ensi viikolla? Tai viimeistään seuraavalla.

Tai en tiedä alkaako se aika nyt maanantaista kun ne Kelalla saa tiedot hakemisesta vai tiistaina kun vien lääkärin paperit sinne. Yleensä kyllä alkanut hakemuksesta. Huomioitavaa kohdassa on vain että jotain puuttuu.

Mutta ehkä koskaan en ole ollut näin lähellä mitään apua! Nyt ehkä vihdoin pääsen osallistumaan tunnilla. Toivon niin että päätös olisi myönteinen. Kyllä petyn jos se on kielteinen. Kuitenkin vetoavat siihen ettei Mutismi ole kyvyttömyys puhua ja osaan puhua, mutta minulla on myös "onneksi" vaikea ymmärtää tekstiä ja puhetta. Sekä takerrun johonkin kohtaan mitä en ymmärrä niin loppua en ymmärrä ollenkaan. On mulla hyvä tunne, mutta toisaalta huono. Mutta sen tietää sitten.

Toivokaa tekin kaikki parasta. Nimittäin tämä on viimeinen hakemus mitä teen minnekään, tämän jälkeen en jaksa. Enkä sitten kyllä tiedä mitä teen.

Mutta sitten taas kun tarvitsisin sitä ohjausta. Se ei taas kuulu tulkille. Tai ehkä niinkun lukemisen ohjaus kuuluu ja voi kuulemma alkaa että tavattaisiin sillein jo aamulla että minun on helppo lähteä tunnille. Tosin onko helppoa jos tulee aivan vieras ihminen? Olen kyllä yhden tutun siihen toivonut. Ja merkitsin johonkin että pitäisin tärkeänä että olisi edes yksi tuttu siinä kenelle puhun. (Muita puhevammaistan tulkkeja en tunnekaan) Mutta tämä kenet tunnen on aivan IHANA ihminen. On auttanut tässäkin asiassa paljon. On auttanut minua aiemmin tulemaan ymmärretyksi vaikka ei ollutkaan töissä siinä vaan eräällä toisella opiskelijalla.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Hyväksyn vain asialliset kommentit

Lehtijuttu

Selektiivinen mutismi lapsella ja aikuisella – Noora lakkasi puhumasta - Hyvä olo - Ilta-Sanomat Mietin jonkin aikaa suostunko, juteltiin to...