keskiviikko 12. huhtikuuta 2017

Kevät ahdistus



Tämä joka keväinen ahdistus. On inhottava tunne ja vielä kun otan kaiken itseeni. Luulen jotenkin että kaikki on minun vikani, vaikka todellisuus olisikin toinen. Pitäisi nyt ainakin siitä oppia eroon. Keväällä ahdistus on voimmakkaimmillaan, se on ihan todistettu asia että kevät ja syksy ovat vaikeita. Asia ei ole vain mielikuvitusta.

Tällä viikolla mukamas olen kieltäytynyt tunneilla osallistumasta, ei, kyse ei ole siitä vaan en ole vain kykenevä. En oikein tiedä mistä se johtuu. Olisi tietenkin helpompi tehdä jotain eikä vain miettiä kaikkea asioita, mutta tuollakaan kerralla en pystynyt puhumaan, en edes kertomaan kirjoittamalla tai viittomalla, siinä oli alkuun viittomataitoinen opettaja. Ehkä mahdollisesti myöhemmin jos tulkki olisi ollut niin olisin voinutkin.

Nyt kaksi edellistä päivää onkin mennyt juuri näissä tunnelmissa, toivon että olisi edes helpompi kuin viime kevät, joka taisi olla elämäni vaikein. Tai sitten se oli kevät  2013, en osaa sanoa. Molemmissa oli omat haasteensa ja hyvät puolensa.

Mutta hei! Ettei tämä kirjoitus menisi kokonaan negatiiviseksi niin se minun paitani on postitettu. Uskon että tulee aika nopeasti. Voin laittaa siitä kuvan sitten tänne, ehkä jopa itseni päällä mutta ilman kasvoja. Ei tule ennen pääsiäistä, siitä olen varma. Arvioitu aika oli 5-12 arkipäivää, voi olla nopeammin. Ensin nimittäin valitsin väärän paidan ja arvio oli että rahat ovat tilillä takaisin noin 7-10 arkipäivää niin se tuli jo kahden päivän kuluttua :-)  Tänään on kai ensimmäinen arkipäivä jos oikein ymmärsin. Menee varmaan siihen viiteen ainakin, tuskin paljon pidemmälle.

Ja nyt kun tiedän minne posti tulee niin saan sen itselleni, tai yksi luokkalaiseni tykkää hakea postia niin hän saattaa sen tuoda minulle. En ole tosin varma meneekö siinä vielä jonkin aikaa kun ne pitää vielä täällä jakaa erikseen oikesiin lokeroihin, en usko että postinjakaja (onko edes oikea sana) sitä tekee.

Ennen minä häpesin mutismia, enään en. Se on osa minua, se pysyy minussa ja on pakko tulla sen kanssa toimeen. Muidenkin on pakko tulla sen kanssa toimeen. Se ei ole minun ongelmani jos se jotain haittaa, tosin keväällä sekin tuntuu tosi pahalle jos ei ymmärretä, mutta josko sitten taas helpottaisi.

Kuvan lähde: https://www.helpguide.org/articles/anxiety/panic-attacks-and-panic-disorders.htm

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Hyväksyn vain asialliset kommentit

Lehtijuttu

Selektiivinen mutismi lapsella ja aikuisella – Noora lakkasi puhumasta - Hyvä olo - Ilta-Sanomat Mietin jonkin aikaa suostunko, juteltiin to...