lauantai 3. kesäkuuta 2017

Taas valitan...

Ja oma valintasi on jos luet. Jos et halua lukea älä lue. :-)

Nykyään myös kotona alan olemaan Mutismin vankina. Se vain pahenee. En enään meinaa jaksaa. Pelkään että jonain päivänä en enään puhu ollenkaan.

Loma vasta aivan alussa ja jo nyt alkanut ns.kiusaaminen. En voi sanoa että se on kiusaamista kerta tapahtuu kotona. Mutta koko ajan sanotaan asioita mitkä tuntuu pahalle.

10 viikkoa. Se tuntuu tosi pitkälle ajalle. Lopulta se on kuitenkin aika lyhyt. Yleensä minulla ei ole edes kesällä mitään ohjelmaa niin tuntuu varmaan vielä pidemälle.

Onneksi nyt vasta maanantaina siskoni kanssa samassa asuintilassa seuraavan kerran. Hän on pahin äitini kanssa. Sitten vain yksi yö niin pääsen pois melkein kahdeksi viikoksi. Siskoni mukaan sekin on kuulemma ihan tyhmää. Itse hänellä on vaikka mitä ohjelmaa kesäksi. Minulla vain tuo vajaa kahden viikon leiri. Onko se muka väärin? Enkö minä muka saisi tehdä kesällä mitään? Pitäisikö minun vain kuunnella haukkumista ja jaksaa 10 viikkoa sitä? Nyt siihen tulee tauko. Ja sitten onkin enää vähän yli 8 viikkoa jäljellä. Ja jos pääsisin viikoksi sinne sukulaisten luokse. Sitten olisi vain vähän yli 7 viikkoa.

Jokainen ihminen kun tarvitsee omaa aikaa ja ei aina edes jaksa vastata, tai ei huomaa. Tai vastaa lyhyesti, yhdellä sanalla. Ja sitten saa kuulla taas olevansa "mykkä". Minä en aina edes huomaa jos minulle puhutaan. Ainakaan jos ei nimellä puhuta, etenkin väsyneenä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Hyväksyn vain asialliset kommentit

Lehtijuttu

Selektiivinen mutismi lapsella ja aikuisella – Noora lakkasi puhumasta - Hyvä olo - Ilta-Sanomat Mietin jonkin aikaa suostunko, juteltiin to...