keskiviikko 19. heinäkuuta 2017

Itsenäinen liikkuminen ja avun pyytäminen

Nyt on taas todettu. Minulle tulee se etten osaa mennä. Tänään tiesin tasan tarkaan minne tulin, mutta kun takaisin olin menossa niin en osannutkaan. En jotenkin muistanut mistä olin tullut. Tultiin kyllä kysymään aika pian etsinkö jotain. Lukkiuduin jonkin verran. Ei ollut MITÄÄN keinoa millä olisin voinut asiani kertoa. Ei kännykkää, ei kynää tai paperia. Oli vain ranneke jossa nimi. Paljon sekin auttaa. Enkä pystynyt kertomaan etten tiedä mistä olen tullut. Onneksi alettiin kysymään kyllä/ei kysymyksiä ja sitten aika nopeasti saatiin selville missä pitäisi olla.

Olen ollut tänään aika väsynyt. En ole tottunut heräämään niin aikaisin aamulla. Ehkä aikaisin herääminen sitten jääkin päälle, toivottavasti. Mutta en usko. Kun kuitenkin joudun valvomaan pidempään.

Ja kun en aina tiedä onko kyse "oikeasta muistamisesta" vai ahdistuksesta, kun jos en muista niin samantien voi alkaa ahdistaa ja toisin päin. Ahdistus vie muistin. On se haastavaa.

Muuten minulle kuuluu hyvää. Nukuin viime yönä aika hyvin. Edeltävä yö oli sitten vaikea. Siitä en edes paljoa muista mutta katsoin aamulla kirjoitukset.

2 kommenttia:

  1. Hei! Luin tänään ensimmäistä kertaa kirjoituksiasi. Minulla ei ole muuta yhtymäkohtaa mutismiin kuin se, että ala-asteella luokallani oli poika, joka ei puhunut mitään. Aihe kuitenkin kiinnostaa, sillä minusta erilaisuuteen tulee suhtautua ymmärtäväisyydellä ja antaa jokaiselle mahdollisuus.

    Onko sinulla perhettä? Asutko yksin vai perheen kanssa? Saatat olla kirjoittanut aiheista jo aiemmin, mutta en löytänyt vastauksia näin äkkiseltään.

    Hurjasti tsemppiä arkeen!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Asun perheen kanssa, mutta kouluaikana asuntolassa. Löytyy asumisesta ainakin reunassa valitsemalla
      Asuntola tai koti

      Poista

Hyväksyn vain asialliset kommentit

Lehtijuttu

Selektiivinen mutismi lapsella ja aikuisella – Noora lakkasi puhumasta - Hyvä olo - Ilta-Sanomat Mietin jonkin aikaa suostunko, juteltiin to...